Verkoop bankactiviteiten van AXA in Hongarije afgerond

S&P verhoogt rating op lange termijn van AXA Bank Europe tot A+

Deze transactie is de laatste fase in de herpositionering van AXA Bank als retailbank die exclusief actief is op de Belgische markt. AXA Bank verleent diensten aan bijna een miljoen klanten in nauwe samenwerking met AXA Verzekeringen in België.

Bovendien heeft Standard & Poor’s, een erkende instantie op vlak van ratings, aan AXA Bank bevestigd dat de lange termijn waardering (rating) van AXA Bank Europe verhoogd werd naar ‘A +’ (met een stabiel toekomstperspectief).

Emmanuel Vercoustre (Interim CEO van AXA Bank): “Deze nieuwe rating is goed nieuws voor AXA Bank. Het bevestigt niet alleen onze strategie, maar ook de financiële stabiliteit en soliditeit van de bank.”