Tweedehandswagens winnen nog aan populariteit

en mogen wat meer kosten

• Ons wagenpark wordt ouder. Het aandeel ingeschreven tweedehandswagens in België steeg op 3 jaar tijd van 67% in 2011 naar 71% in 2014.

• Het gemiddeld ontleende bedrag voor een tweedehandswagen bij AXA Bank steeg de voorbije 2 jaar met 5,6 %.

• Als reactie op deze evoluties pakt AXA Belgium uit met Omnium 24+, een nieuwe omniumverzekering voor auto’s van meer dan 2 jaar oud. Bovendien kun je bij AXA Bank tijdelijk tot 110% van het aankoopbedrag ontlenen.

Tweedehandswagens populairder dan ooit

Tweedehandswagens maken meer dan ooit het leeuwendeel uit van de auto’s op de Belgische wegen. Uit data van AXA Belgium blijkt dat onze klanten steeds vaker kiezen voor een tweedehandswagen. Terwijl het aandeel inschrijvingen van tweedehandsauto’s in 2011 67% bedroeg, lag dit aandeel in 2014 al op 71%. Het aantal inschrijvingen van nieuwe wagens viel in 2014 terug tot 29%, terwijl dat in 2011 nog 33% bedroeg. Dit zorgt ervoor dat ons wagenpark ouder wordt. In 1993 was dat gemiddeld 6 jaar, in 2014 gemiddeld 8 jaar.

Ook AXA Bank merkte deze stijgende populariteit van tweedehandswagens op. Er is een duidelijke stijging te merken in het aantal klanten dat de aankoop van een tweedehandswagen wil financieren. Uit data van AXA Bank blijkt bovendien dat het gemiddeld ontleende bedrag voor een tweedehandswagen de voorbije 3 jaar steeg met maar liefst 5,6 %. In 2013 lag dat gemiddeld bedrag nog op 10.582 euro, terwijl we in de eerste helft van 2015 al kunnen spreken van gemiddeld 11.176 euro per wagen. Terwijl de consument vaker kiest voor tweedehands, is hij dus ook bereid om een groter bedrag neer te tellen voor een tweedehandswagen.

AXA Belgium en AXA Bank bieden een oplossing op maat met Omnium 24+ en een aangepaste lening op afbetaling

« Niet het aantal jaren op de teller, maar de emotionele waarde van de wagen bepaalt aan welk niveau van bescherming de klant behoefte heeft. » - Kurt Van Bruysel, directeur Auto bij AXA Belgium.

Een tweedehandswagen verdient dezelfde bescherming als een nieuwe wagen. Daarom stelt AXA Belgium haar klanten ‘Omnium 24+’ voor, een omniumverzekering voor wagens ouder dan 2 jaar. Met ‘Omnium 24+’ biedt AXA Belgium een eenvoudig product aan met alle garanties van een uitgebreide verzekering, aangepast aan de leeftijd van het voertuig en met de gepaste bescherming.

Bovendien krijgen klanten van AXA Bank nu de mogelijkheid om hiervoor een voordelige autolening op afbetaling aan te gaan. Wat al bestond voor klanten die de aankoop van een nieuwe auto wensen te financieren, wordt nu ook mogelijk voor klanten die kiezen voor een tweedehandswagen: tot 110% van het aankoopbedrag ontlenen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld meteen de eerste jaarpremie van de omniumverzekering mee financieren. Bij deze lening beschermt de optie ‘AXA Credit Protection’ je tegen de financiële gevolgen van een overlijden of invaliditeit. De ideale formule om zorgeloos te genieten van je tweedehandsauto!

Gianni De Muynck Press officer (NL), AXA Belgium (Insurance)
Lisa Pieters Press Officer, Axa Bank
Gianni De Muynck Press officer (NL), AXA Belgium (Insurance)
Lisa Pieters Press Officer, Axa Bank