Peter Philippaerts benoemd tot Head of Invest & Distributie van AXA Bank Belgium

• Peter Philippaerts wordt benoemd tot lid van de Management Board van AXA Bank en zal verantwoordelijk zijn voor de customer journey invest (vermogende klanten) en voor distributie. Peter is momenteel operationeel directeur van UVC Brugmann en was daarvoor verantwoordelijke distributie bij Belfius en eerder Dexia. Hij zal AXA Bank vervoegen op 1 december 2017.

• Sabine De Rycker (vandaag Chief Commercial Officer en lid van de Management Board zal vanaf de komst van Peter Philippaerts het transformatieproject van het distributienet leiden en wordt adviseur van de Management Board van AXA Bank.

Peter Philippaerts wordt benoemd tot lid van de Management Board van AXA Bank en zal verantwoordelijk zijn voor de customer journey invest (vermogende klanten) en voor distributie. Peter is momenteel operationeel directeur van UVC Brugmann en was daarvoor verantwoordelijke distributie bij Belfius en eerder Dexia. Hij zal AXA Bank vervoegen op 1 december 2017. De benoeming is onder voorbehoud van het akkoord door de toezichthouder.

“Ik wil Peter Philippaerts heel hartelijk welkom heten bij AXA Bank. Met zijn lange ervaring in de bankensector, met name in distributie, operations en strategie, en zijn ervaring als operationeel directeur bij UVC Brugmann waar hij onder andere instaat voor het klantgericht maken van de processen, is hij de geknipte persoon om voor AXA Bank het segment van vermogende klanten voor beleggingen én het distributienet te leiden.” [Peter Devlies, CEO]

Sabine De Rycker (vandaag Chief Commercial Officer en lid van de Management Board) zal vanaf de komst van Peter Philippaerts het transformatieproject van het distributienet leiden en wordt adviseur van de Management Board van AXA Bank.

“Ik heb Sabine gevraagd om voor de nodige tijd de verantwoordelijkheid op te nemen voor het transformatieproject van onze distributie. Ik ben ervan overtuigd dat ze de juiste persoon is – heel dicht bij het terrein – om ons distributienet te begeleiden bij de vele veranderingen. Ik wil Sabine bedanken voor de jarenlange toewijding, voor haar bijdrage en de energie die ze vanuit de Management Board aan de dag heeft gelegd om AXA Bank vooruit te helpen. Ik ben ervan overtuigd dat ze dezelfde passie voor dit bedrijf en haar mensen zal leggen in haar nieuwe takenpakket.” [Peter Devlies, CEO]

Over Peter Philippaerts

Peter Philippaerts (51) behaalde een Master diploma in Economie (KU Leuven). Nadat hij verschillende posities bekleedde in distributie bij Dexia Bank, werd hij algemeen directeur distributie voor Dexia Bank, later Belfius Bank van 2006 tot 2012. Van 2012 tot 2013 was hij algemeen directeur operations bij Belfius Bank, tot hij Ordina Belgium vervoegde om er Operations Director te worden. In 2015 werd hij bij UVC Brugmann benoemd tot Chief Operating Officer.

Peter Philippaerts
Wim Pauwels Head of Communication, AXA Bank Belgium