Peter Devlies nieuwe CEO van AXA Bank Europe

Donderdag 8 december 2016

• AXA duidt Peter Devlies aan als Chief Executive Officer van AXA Bank Europe vanaf 19 december.
  • Peter Devlies wordt ook vanaf die datum lid van de Raad van Bestuur van AXA Bank Europe.

Peter Devlies vervoegt AXA als CEO van AXA Bank Europe vanaf 19 december 2016. Tot nu was hij Chief Financial Officer van Bank Van Breda en Chief Executive Officer van ABK bank en Van Breda Car Finance.

Peter heeft een Master in Business Administration behaald aan de University of Chicago en een Master in Commercial Engineering aan de KULeuven. Voorheen had hij verschillende functies bij McKinsey en Dexia Bank Belgium. In 2010 werd Peter lid van de Executive Committee van Bank Van Breda, bank voor ondernemers en vrije beroepen.

Véronique Weill, vertegenwoordiger van AXA Groep, verwelkomt Peter Devlies: “We zijn verheugd dat Peter de leiding van AXA Bank Europe op zich zal nemen. Hij combineert een grondige kennis van retail banking en een sterke financiële expertise. Ik ben ervan overtuigd dat Peter AXA Bank mee zal begeleiden naar versnelde groei en een duurzame verankering op de Belgische bankenmarkt. Ik wens ook Jef Van In te bedanken voor de succesvolle transformatie van AXA Bank Europe en Emmanuel Vercoustre, momenteel CEO ad interim van AXA Bank, voor de vlotte overgang.”

De benoeming van Peter Devlies gaat in op 19 december, onder voorbehoud van goedkeuring door de Europese Centrale Bank (ECB). Emmanuel Vercoustre neemt vanaf die dag zijn eerdere functies terug op als CFO en deputy CEO van AXA Bank Europe.