Nieuw record bij AXA Bank: Mobiel gebruik 3 keer hoger als homebanking via pc

Donderdag 23 maart 2017

• Het aantal log-ins bij de AXA Bank mobile app ligt intussen drie maal hoger dan bij homebanking. In februari logden AXA Bank klanten 3 miljoen keer in via de mobiele app.
  • AXA Bank blijft verder investeren in de ontwikkeling van zijn mobile banking app. Sinds deze week kunnen klanten van AXA Bank via een link in de mobile app rechtstreeks betalen met Bancontact

Het aantal log-ins bij de AXA Bank mobile app ligt intussen drie maal hoger dan bij homebanking. In februari logden AXA Bank klanten 3 miljoen keer in via de mobiele app. Hoewel de klassieke betaalmethode met een bankkaart nog steeds meest gebruikt wordt, neemt het aantal betalingen via mobiele oplossingen exponentieel toe. Bancontact is de populairste betaalapp om online of mobiel te betalen – eind deze maand zal Bancontact de kaap van in totaal 5 miljoen transacties met de app ronden.

AXA Bank gelooft in de kracht van mobiele applicaties als betaalmiddel en blijft investeren in de ontwikkeling van de mobile app. Sinds vorig weekend kunnen klanten van AXA Bank via een link in de AXA Mobile banking app rechtstreeks betalen met Bancontact. De Bancontact app is compatibel met zowel iPhone, Android als Windows Phone en dus voor iedereen met smartphone toegankelijk. Via het inscannen van een QR-code kunnen klanten met de Mobile Banking app van AXA Bank betalen.

Daarnaast werden ook volgende functionaliteiten aan de app toegevoegd:

Juni 2016

• Aanvragen visa kaart
  • Openen van effectenrekening

Oktober 2016

• Consultatie van beleggingen

December 2016

• Openen van pensioensparen & Bijstorten van pensioensparen

Januari 2017

• Kaart instellingen (limieten, openstellen voor e-commerce, openstellen voor wereldwijde betalingen)

Maart 2017

• Toevoegen van begunstigden
  • Doorzoeken van transacties

AXA Bank zal de komende maanden nog verder investeren in toepassingen voor mobiel betaalverkeer: “AXA Bank klanten kunnen vandaag en zullen morgen steeds op de meest moderne manieren hun bankzaken kunnen regelen.”

Er zijn meerdere voordelen aan de Bancontact app via AXA Mobile Banking

• Steeds meer winkeliers gaan deze betaalmethode voorzien

• Compatibel met zowel iPhone, Android als Windows Phone

• Meer en meer webshops bieden de Bancontact QR-code betaling als betaaloplossing