AXA BANK - MOBILE BANKING BAROMETER #3

"2 op 3 gebruikers logt dagelijks in"

• Het aantal elektronische overschrijvingen via mobile banking is op één jaar tijd verdubbeld.
  • 2 op 3 van de gebruikers van de AXA mobile banking app logt dagelijks in.
  • De leeftijdsgroep van de 55+ers maken een inhaalbeweging.

Sinds AXA Bank zijn mobile banking app lanceerde in april 2013, is de app al meer dan 200.000 keer gedownload. Nu staat de teller op meer dan 6x zoveel downloads als in het eerste jaar. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat steeds meer elektronische overschrijvingen via mobile banking gebeuren. Terwijl het aantal overschrijvingen via smartphone of tablet op één jaar tijd verdubbeld is, zien we dat het aantal overschrijvingen via homebanking licht afneemt (-2%). Nu gebeurt meer dan 35,25 procent van de elektronische overschrijvingen al via de mobile banking app (i.p.v. via homebanking). In 2014 was dat nog maar 16,99 procent.

66% van de gebruikers van de AXA mobile banking app logt dagelijks in. De gemiddelde tijd per sessie bedraagt 2 min. 30 sec. voor mobile banking via smartphone en 3 min. 10 sec. voor mobile banking via tablet.

De mobile banking klant

Het lijkt erop dat de klanten uit de leeftijdscategorie ‘55+’ een inhaalbeweging maken en op de kar springen van mobile banking. Terwijl het aantal mobile klanten binnen de meeste leeftijdsgroepen is verdubbeld t.o.v. 2014, is het aantal mobile klanten die 55+ zijn verdriedubbeld. Ook oudere klanten vinden dus steeds gemakkelijker hun weg naar onze mobile banking app, die zeer eenvoudig en gebruiksvriendelijk is.

st@rt2bank

AXA Bank evolueert mee met haar klanten. Die hebben behoefte aan een snelle en gemakkelijke manier om hun saldo te bekijken, facturen te betalen, overschrijvingen te doen, etc. Mobiel bankieren wint dan ook aan populariteit.

AXA Bank biedt met st@rt2bank een totaalpakket aan met de focus op maximaal betaalcomfort. De klant ontvangt gratis een online zichtrekening en kan meteen gebruik maken van mobile banking en homebanking. Bovendien is dit gemakkelijk online aan te vragen. Zo kan je waar en wanneer het past met je rekening aan de slag, en heb je altijd en overal een perfect overzicht van je inkomsten en uitgaven.

meer weten over mobiel bankieren / da’s simpel