Frank Goossens benoemd tot Head of Products & Operations bij AXA Bank

Woensdag 20 juli 2016

• Frank Goossens vervangt Céline Dupont als Head of Products & Operations.
  • Hij zal eveneens zetelen in het directiecomité en de raad van bestuur van de Bank.

Vandaag kondigt AXA Bank Europe aan dat Frank Goossens Céline Dupont zal opvolgen en de rol van Head of Products & Operations zal opnemen vanaf 1 september 2016. Voorheen was hij verantwoordelijk voor het departement van Operations Credits bij AXA Bank. Hij zal ook zetelen in het directiecomité en de raad van bestuur van de Bank.

Emmanuel Vercoustre, deputy CEO en voorzitter ad interim van het directiecomité van AXA Bank: “Frank heeft in de afgelopen jaren zijn kwaliteiten als manager bewezen door in opeenvolgende periodes van recordvolumes kredieten, de productie deskundig te beheren met behoud van een goede dienstverlening, een laag risiconiveau en tezelfdertijd de productiviteit te verhogen. Wij zijn zeer verheugd dat Frank de leiding neemt van het departement Products & Operations. Ik ben ervan overtuigd dat hij een grote meerwaarde zal zijn voor de verdere uitvoering van de strategie van AXA Bank."

Deze benoeming is onder voorbehoud van goedkeuring door de Nationale Bank van België (NBB), de Belgische Financiële Toezichthouder.

Biografie:

Frank Goossens behaalde een masterdiploma in de rechten aan de Katholieke Universiteit Leuven en heeft ook een Bachelor's degree in Business Administration aan de KU Leuven.

Frank startte zijn professionele carrière in de verzekeringssector bij De Vaderlandsche en Boreas Leven. Vervolgens trad hij in dienst bij retailbank Centea, voormalige dochteronderneming van KBC, eerst als dossierbeheerder kredieten, vervolgens in diverse kredietfuncties, om in 1999 Senior Manager te worden van het departement kredieten aan ondernemingen, vrije beroepen en zelfstandigen. Daarna werd hij Senior Manager van het departement Klanten, Betaalverkeer en Sparen. Tussen 2003 en 2005 wordt hij Senior Manager van de afdeling Inspectie.  Van 2005 tot 2011 is hij Senior Manager Kredieten.

In 2012 start hij bij AXA Bank en is verantwoordelijk voor het departement Operations Credits (acquisitie, beheer, collections), alsook voor de kredietpolitiek en de controle van kredieten. In 2015 heeft hij zich, met zijn ervaring, ten dienste gesteld voor de herlancering van het professioneel segment.