AXA Bank zet ondernemers in de kijker

• In maart 2015 besliste AXA Bank om haar aanbod aan te passen voor het professionele klantensegment (zelfstandigen en zeer kleine ondernemingen). Dat leverde op één jaar tijd 20% groei in productie op.
  • AXA Bank wil haar professionele klanten nog meer actief ondersteunen, met als eerste initiatief de Movie4Pro wedstrijd. Op donderdag 28 april werden de 5 winnaars bekendgemaakt.
  • Tegelijk opent een gloednieuwe koffiebar in het gebouw van AXA Bank in Berchem, waar een professionele corner de ondernemers een podium geeft.

De movie4pro wedstrijd

Met deze wedstrijd zet AXA Bank haar eigen professionele klanten letterlijk en figuurlijk “in the picture”. De wedstrijd werd eind vorig jaar gelanceerd bij onze professionele klanten. Wij wilden weten wat hun motivatie is, wat de kracht is achter hun bedrijf en wat hun motiveert om nog steeds met volle goesting te ondernemen. De prijs die ze konden winnen? Een bedrijfsfilm t.w.v. 5000 euro, gemaakt door AXA Bank. Uit de inzendingen werden 5 winnaars gekozen.

Koffiebar als ontmoetingsruimte

Recent opende ook een gloednieuwe koffiebar in de inkomhal van het hoofdkantoor van AXA Bank in Berchem. De bar wordt een ontmoetingsplaats voor alle medewerkers van AXA Bank (en past volledig binnen de “new way of working” cultuur), maar je zal er ook dichter dan ooit kennis kunnen maken met haar klanten. Er is een professionele corner waar de professionele klanten van AXA Bank op regelmatige basis in de kijker gezet zullen worden. Zo krijgen de 5 winnaars van de movie4pro wedstrijd als eersten de kans om er een pop-up presentatie neer te zetten. Er staat bijvoorbeeld al een infosessie over hoogbegaafdheid op de planning door Véronique Minnebo van De Talentenhaven, één van de winnaars.

Pilootproject Antwerpen

In eerste instantie werd de wedstrijd georganiseerd voor professionele klanten van AXA Bank uit de regio Antwerpen. In een volgende fase kan het initiatief ook naar andere regio’s uitgebreid worden. Jef Van In, CEO AXA Bank: “AXA Bank heeft een nauwe band met de stad Antwerpen. Onze roots liggen bij Anhyp en Ippa, en AXA Bank is momenteel de grootste werkgever in Berchem. We steunen ook enkele lokale initiatieven, zoals de ‘Berchem Creatives’. Gezien het succes van dit pilootproject, gaan we zeker kijken hoe we de wedstrijd kunnen uitbreiden naar al onze professionele klanten.”

En de winnaars zijn…

Philippe Schoepen, copywriter bij AXA Bank en één van de krachten achter het maken van de bedrijfsfilms: ”Wat mij bij het uitwerken van de scenario’s bij alle 5 opviel, was hun expertise en hun positieve kijk op de toekomst. Ze weten wat ze willen: vooruitgaan, innoveren en investeren. Deze ervaring heeft me getoond dat we veel kunnen leren van onze klanten, en dat wij hen ook veel te bieden hebben via hun bankagent, die naar hen luistert en dankzij zijn eigen zelfstandigenstatuut beter dan wie dan ook hun behoeften kent. Een echte win-winsituatie!”

De prijs die ze krijgen, is niet min: naast de bedrijfsfilm die ze in handen krijgen, bezorgt AXA Bank hen ook publiciteit bij de één miljoen klanten én bij alle werknemers van AXA Bank. De bedrijfsfilms zullen te bekijken zijn op de website van AXA Bank, en actief gedeeld worden via haar social media kanalen. Ook in de pop-up corner in de koffiebar van AXA Bank, kunnen medewerkers en passanten kennis maken met 5 winnaars.

UNIZO provincie Antwerpen en Stad Antwerpen juichen het initiatief toe

Tom Deckmyn, UNIZO provincie Antwerpen: “Ik vind het een fantastisch concept, omdat communicatie voor ondernemers vaak niet zo gemakkelijk is, maar wel heel belangrijk. Je mag nog het beste product hebben dat er bestaat, je moet er wel over communiceren zodat mensen je leren kennen. Leer jezelf verkopen, bepaal je identiteit en vertel je verhaal. Daarom vind ik de bedrijfsfilms een geweldige prijs – het is van grote waarde om als ondernemer je verhaal te kunnen delen via een fijn medium als video.”

Koen Kennis, schepen voor Middenstand bij Stad Antwerpen: “De stad Antwerpen heeft een hart voor ondernemers. We kiezen als stad voluit om een bedrijfsvriendelijke locatie te zijn, die openstaat voor bestaande bedrijven, groeiers, starters en nieuwe investeerders. Bedrijven zorgen immers voor toegevoegde waarde en jobs, en de welvaart en dynamiek van een stad. Ik wil AXA Bank bedanken voor haar initiatieven die investeren in ondernemers en wil de winnaars van movie4pro proficiat wensen met hun prachtige bedrijfsfilms.

Bekijk de bedrijfsfilms van de 5 winnaars op https://www.axabank.be/nl/professionelen/ondernemen.