AXA Bank verkozen tot bank van het jaar 2016

• AXA Bank werd door vergelijkingswebsite bankshopper.be verkozen tot bank van het jaar 2016. AXA Bank bedankt haar klanten voor de massale stemmen die zij hebben uitgebracht.
  • In totaal hebben 180 000 mensen gestemd voor hun favoriete bank – waarvan 44 000 stemmen naar AXA Bank gingen.
  • De sterkte van de strategie van AXA Bank schuilt in de combinatie van een eenvoudig en duidelijk productaanbod met toegankelijke digitale tools, ondersteund door een sterk kantorennetwerk.

Vergelijkingswebsite bankshopper.be organiseerde dit jaar de zesde editie van de bank van het jaar. Een recordaantal bezoekers heeft deelgenomen - AXA Bank verzamelde 44 000 stemmen en stoot hiermee Argenta voor het eerst van de troon. AXA Bank dankt haar overwinning aan de strategie die zowel de digitale behoeftes van de klanten als de nood aan interactie met hun bankagent voorop stelt.

Het is nu belangrijker dan ooit om een evenwicht te vinden tussen lokale verankering en digitale dienstverlening. Het is essentieel voor een bank om te investeren op digitaal vlak, maar dit niet ten koste van de persoonlijke interactie  en vertrouwensrelatie tussen klant en bankagent. Er is nog steeds nood aan een kantorennetwerk waar klanten bij hun agent terecht kunnen voor belangrijke beslissingen.

AXA Bank beschikt over een groot kantorennetwerk en een efficiënt online platform. Wim Pauwels, woordvoerder van AXA Bank bevestigt dat de bank op beide fronten sterk aanwezig wil zijn: “We hebben de voorbije jaren hard ingezet om bankieren voor onze klanten zo eenvoudig mogelijk te maken, met eenvoudige producten en heel toegankelijke online tools. Bovendien staat AXA Bank letterlijk dicht bij haar klanten dankzij een uitgebreid netwerk van zelfstandige kantooragenten. Zij zijn vaak echt een vertrouwd gezicht voor onze klanten. Die combinatie wordt duidelijk gesmaakt.”

Het is de opmars van de zogenaamde hybride klant die de nood aan deze winnende combinatie versterkt. “Die klanten combineren dagelijks online bankieren met een bezoek aan de bankagent voor advies rond grote beslissingen zoals een woonkrediet afsluiten of starten met beleggen. Ook daar hebben we als bank het juiste evenwicht gevonden.” Aldus woordvoerder Wim Pauwels.

AXA Bank houdt eraan haar klanten oprecht te bedanken voor het vertrouwen en voor hun massale steun bij de verkiezing van AXA als bank van het jaar 2016.

Isabeau De Cleen Axa Belgium