AXA Bank Mobile Banking Barometer #2

Steeds meer overschrijvingen via mobile banking

Het aantal overschrijvingen via mobile banking blijft spectaculair toenemen (van 3% in 2013 naar 12% in 2014). Dat blijkt uit de nieuwe Mobile Banking Barometer van AXA Bank.

Wat is de mobile banking barometer?

Wat zijn de meest opvallende trends in deze barometer?

• Het aantal overschrijvingen via mobile banking stijgt spectaculair (van 3% in 2013 naar 12% in 2014) •De stijging in mobile banking staat tegenover een daling van het aantal overschrijvingen via andere kanalen zoals homebanking (76% naar 70%), de self automaten (van 11% naar 9%) en het loket van de AXA bankagent (10% naar 9%). Niettemin blijft homebanking hét kanaal bij uitstek voor onze klanten om overschrijvingen uit te voeren.
  • Inloggen staat niet gelijk aan daadwerkelijk bankieren. Amper 2 op 10 logins op de mobiele app resulteren in een overschrijving. Bij homebanking is dat 8 op 10.
  • De meest populaire uren voor mobiel bankieren via smartphone is tussen half 10 en half 1 ’s middags. Mobiel bankieren via tablet is populairst ’s avonds.
  • Het totaal aantal gebruikers van de mobile banking app van AXA Bank is op 9 maanden tijd met 49% toegenomen. De stijging bij 55+ (+ 66%) en 65+ (+ 62%) is spectaculairst.