AXA Bank lanceert nieuw beleggingsplan

Maandag 6 juni 2016

• AXA Bank lanceert op 20 juni een recurrent beleggingsplan, waarbij je al vanaf 25 euro kan starten met beleggen. Een interessant product voor ervaren en minder ervaren beleggers die meer rendement willen halen door regelmatig te beleggen en hun beleggingen te spreiden in de tijd.

• Klanten hebben de keuze uit 4 fondsen beheerd door internationale vermogensbeheerders AXA Investment Managers en Architas), beide lid van AXA Groep. In september wordt daar nog een vijfde fonds aan toegevoegd.

• Een alternatief voor ouders of grootouders die met regelmaat geld opzij willen zetten voor hun kinderen en kleinkinderen. Op één jaar tijd steeg bij AXA Bank het gemiddeld bedrag op effectenrekeningen op naam van jongeren (-18) met maar liefst 20%, in vergelijking met een stijging van 14% voor spaarrekeningen.

Beleggen vanaf 25 euro

Het is een gekende misvatting: de meeste Belgen denken dat ze 15.000 euro nodig hebben om te starten met beleggen. Dat blijkt uit een marktstudie die onderzoeksbureau Profacts begin dit jaar uitvoerde in opdracht van AXA Bank, bij een steekgroep van 2500 Belgen ouder dan 18 jaar.

Vanaf 20 juni zullen klanten bij AXA Bank al vanaf 25 euro kunnen beleggen. Het nieuwe, eenvoudige beleggingsplan laat toe om op regelmatige tijdstippen een klein bedrag te beleggen. Door beleggingen te spreiden in de tijd, heb je minder last van snel wisselende dagkoersen en spreid je dat effect over het totale rendement van je belegging. Via het recurrent beleggingsplan respecteer je de basisregels van beleggen (spreiden in tijd, diversifiëren, en rekening houden met de aanbevolen beleggingshorizon), en verlies je geen tijd met het beleggen zelf.

De klant kiest zelf of hij maandelijks, driemaandelijks, halfjaarlijks of jaarlijks een vast bedrag belegt en heeft de keuze uit 4 populaire fondsen van AXA IM en Architas. In september wordt daar nog een vijfde fonds van AXA Investment Managers aan toegevoegd. AXA Bank kiest daarmee voor een simpel en overzichtelijk aanbod van topfondsen uit eigen huis, die toegankelijk zijn voor een brede groep van beleggersprofielen.

Na een bezoek aan de bankagent om zijn beleggersprofiel te bepalen, hoeft de klant verder geen tijd te investeren want de opdracht verloopt automatisch. De frequentie, het belegde bedrag en de selectie van de fondsen zijn achteraf gratis aanpasbaar.

Beleggen voor de kinderen en/of kleinkinderen

AXA Bank stelt vast dat ouders en grootouders op zoek gaan naar meer rendement wanneer ze sparen voor hun (klein)kinderen, en daarom de stap zetten naar beleggingen. Dat blijkt uit eigen cijfers van AXA Bank.

Spaarrekeningen blijven bij jongeren (<18 jaar) nog steeds populair: het gemiddeld bedrag op spaarboekjes en termijnrekeningen steeg bij AXA Bank van 2600 EUR in 2014 naar 3000 EUR in 2015. Het gemiddeld bedrag op effectenrekeningen bij jongeren (<18 jaar) stijgt echter nog sterker: van een gemiddeld bedrag van 6000 EUR in 2014 naar een gemiddeld bedrag van 7200 EUR in 2015 (deze stijging omvat nieuwe stortingen en de marktwaarde evolutie). Het gemiddeld bedrag op spaarrekeningen bij jongeren stijgt met 14%, terwijl het gemiddeld bedrag op effectenrekeningen bij jongeren stijgt met 20%.

Het nieuwe beleggingsplan biedt (groot-)ouders de mogelijkheid om regelmatig een vast bedrag te beleggen voor hun kinderen of kleinkinderen, en dat al vanaf kleine bedragen.

Jos Stappers versterkt beleggingsteam AXA Bank als Senior Invest Network Expert

Sinds 17 mei is Jos Stappers aan de slag bij AXA Bank als Senior Invest Network Expert. Hij brengt zijn jarenlange ervaring op de financiële markten en in de beleggingsmaterie met zich mee, die hij zowel in binnenland als buitenland opdeed bij o.a. KBC groep en Argenta. Bij die laatste was hij verantwoordelijk voor het beleggingsaanbod en de succesvolle commerciële ondersteuning ervan in het netwerk. Jef Van In, CEO AXA Bank: “Met een netwerk van zelfstandige bankagenten en een ijzersterk aanbod en expertise in beleggingen heeft AXA Bank alle troeven in handen om haar ambitie om te groeien in beleggingen, waar te maken. Ik ben zeer verheugd dat we Jos mogen verwelkomen bij AXA Bank: hij is de geschikte persoon om die groei mee te helpen waarmaken.”

Promotionele actie tot eind juli

Tot 31 juli biedt AXA Bank klanten 50% korting aan op de instapkosten. Aanbod onder voorwaarden: lees de voorwaarden op https://www.axabank.be/nl/beleggen/actie-instapkosten.

LET OP: BELEGGEN GAAT STEEDS GEPAARD MET RISICO. HET BELEGGINGSPLAN HOUDT GEEN KAPITAALSGARANTIE IN.