AXA Bank lanceert beleggen op mobile

Woensdag 5 oktober 2016

• Vanaf maandag 10 oktober breidt AXA Bank haar mobile banking app uit met een aantal toepassingen rond beleggen: het is voortaan mogelijk om een effectenrekening te openen en je beleggingen te consulteren op smartphone of tablet.

• In 2017 gaat AXA Bank nog verder en zullen ook aan- en verkooporders gegeven kunnen worden via de mobile banking app.

• Beleggen zit in de lift bij AXA Bank. Het in juni geopende beleggingsplan, recurrent beleggen in 4 topfondsen, kon al 2000 klanten bekoren.

Vandaag biedt de mobile banking app van AXA Bank al een brede waaier van toepassingen gratis aan: betalingen doen, rekeningen bekijken, rechtstreeks je AXA Bankagent opbellen, … Sinds juni werd via de mobile app al meer dan 2000 keer een Visa kaart aangevraagd. Daar komen nu dus het openen van een effectenrekening en het consulteren van je beleggingen bij.

De mogelijkheid voor klanten om via de mobile banking app eeneffectenrekening te openen en te consulteren is een nieuwe stap in de digitalisering en brengt beleggen nog dichter bij de klant,” zegt Jos Stappers, beleggingsexpert bij AXA Bank. “Zeker in tijden waarin beleggen sterk aan belang wint door de lage rente op spaarproducten.”

De AXA mobile banking app maakt bankieren mogelijk op smartphone en tablet en is gratis te downloaden op Google Play (voor Android besturingsysteem) en App store (voor iOS besturingsysteem). AXA Bank telt voor beide systemen samen 150.000 actieve gebruikers.